Уважаеми колеги,
На 12.07.2016 г. в сградата на Министерство на външните работи се проведе съвместна среща между представители на Нотариалната камара на РБ и МнВР. От страна на Камарата в двустранната работна среща участие взеха: Председателят на Съвета на нотариусите – нотариус Димитър Танев, зам. Председателите на Съвета – нотариус Красимир Анадолиев и нотариус Камен Каменов, нотариус Дарин Трифонов, член на Съвета и представители на фирма „Стоун компютърс“, ай ти специалисти, обслужващи информационните системи на Нотариалната камара. В срещата, от страна на Външно министерство участваха Христо Ангеличин – Зам. министър на външните работи, Анатоли Великов – и.д. главен секретар и директор на Дирекция „Управление на собствеността и материално-техническо осигуряване“, Д. Данов - и.д. Директор на дирекция „Консулски отношения“ и г-н Мутафчиев – началник отдел в Дирекция „Административно и информационно обслужване“.
Срещата протече успешно в работен порядък. Обсъдена бе възможността за реализиране на бъдещи проекти за сътрудничество между Министерство на външните работи и Нотариалната камара. Коментирани бяха методите за реализиране на функционален механизъм за проверка от нотариуси автентичността на удостоверени, съгласно чл. 84 от ЗННД, пълномощни във връзка с учредяване, прехвърляне и прекратяване на вещни права. Отчетена бе невъзможността на този етап от интегриране на информационни системи, но бяха коментирани способите за осъществяване на справки, посредством наличните към момента технически средства, а именно извършването на справки по електронен път само от нотариуси относно автентичността на пълномощни. Дебатирани бяха конкретните технически действия, касаещи формата на запитване и съдържанието на отговора на МнВР с оглед реализирането на възможността за извършване на подобни справки в най-близко бъдеше.
С уважение,
Председател на Съвета на нотариусите
нотариус Димитър Танев