На 25 април 2025 г. председателят на Нотариалната камара – нот. Луиза Стоева и заместник-председателят Красимир Анадолиев проведоха среща с министъра на електронното управление – г-н Валентин Мундров.
Министерството на електронното управление се ангажира да подпомогне процеса по премахване на изискваните към момента на хартия документи за удостоверение за данъчна оценка и това за наследници.
„Нотариусите ще имат електронен достъп до удостоверенията за данъчна оценка и за наследници.“- заяви министърът на електронното управление Валентин Мундров.
„Тези документи трябва да бъдат изцяло дигитализирани и нотариусите трябва да имат електронен достъп до системите, за да се сведе до минимум движението на хартия“, каза Мундров. По думите му мярката цели да улесни административните процеси за гражданите и бизнеса, като същевременно ограничи риска от злоупотреби и дублиране на данни. Оптимизацията на тези услуги ще допринесе за по-бързо, прозрачно и ефективно обслужване, при запазване на висок стандарт на сигурност и проверимост, допълни още министърът.
И двете страни бяха категорични, че злоупотребите се намаляват драстично, когато документите се проверяват по електронен път и се договориха, че конкретните последващи етапи ще се случват с активен диалог и сътрудничество.
По време на срещата председателят Стоева, заместник-председателят Анадолиев и министър Валентин Мундров обсъдиха още теми от взаимен интерес и бъдещи съвместни инициативи.
Информация за проведената среща можете да откриете на официалната страница на Министерство на електронното управление: ЛИНК.
Нотариална камара